Ing. Jitka Burešová, Ph.D.

Ing. Jitka Burešová, Ph.D. QR VCARD
e-mail:
jitka.buresova_AT_SIGN_tul.cz
LinePositionDepartmentOffice number
+420 48535 2324EmployeeDepartment of Marketing and TradeH 06043

Publications

  1. J. Burešová, R. Vavrek, Incorporating new variables into a model of brand extension in fast fashion, Innovative Marketing, Hryhorii Skovoroda, LLC CPC Business Perspectives, p. 240-253, 14 pages, ISSN: 1814-2427, n. 2, [Online], 2024
  2. V. Beran, J. Burešová, Social Media Communication Theory and Research, Social Media Communication Theory and Research, GUC- Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 1, ISBN: 978-3-86367-072-6, 127 pages, [Online], 2024
  3. P. Švermová, M. Černík, P. Bardos, J. Burešová, M. Bałazińska, Survey on the socio-economic and environmental impact of Wetland+®, Journal of Environmental Engineering, Reston, American Society of Civil Engineers (ASCE), 12 pages, ISSN: 0733-9372, n. 8, [Online], 2024
  4. J. Burešová, J. Jursová, M. Prade, Děti školního věku a jejich vnímání online marketingové komunikace, [Online], 2023
  5. J. Burešová, Marketing Communication Targeting Children on Online Media, IDIMT-2023 New Challenges for ICT and Management 31st Interdisciplinary Information Management Talks, Praha, e Prague University of Economics and Business, ISBN: 978-3-99151-176-2, p. 255-263, 9 pages, [Online], 2023
  6. J. Burešová, O. Ungerman, J. Dědková, J. Jursová, J. Berki, M. Pospíšilová, Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku, Brno, Munipress, 1, ISBN: 978-80-280-0302-9, 383 pages, [Online], 2023
  7. V. Beran, J. Burešová, The Brand Identity of a Local Company in the Liberec Region, Hradec Economic Days 2023, Hradec Králové, University of Hradec Králové, ISBN: 978-80-7435-901-9, p. 53-62, 10 pages, ISSN: 2464-6067, [Online], 2023
  8. P. Švermová, J. Burešová, P. Bardos, Baseline survey on socio-economic impact for Wetland ®, Proceedings of IWA 17th International Conference on Wetland Systems for Water Pollution Control, Lyon, IWA, ISBN: 978-2-9585706-0-6, p. 87-90, 4 pages, 2022
  9. O. Ungerman, J. Burešová, Extending a Brand into Another Segment as a Means of Gaining a Competitive Advantage, Journal of Competitiveness, Zlín, Tomas Bata University in Zlín, p. 137-154, 17 pages, ISSN: 1804-171X, n. 4, [Online], 2022
  10. J. Burešová, O. Ungerman, Generation X and Y and their view on the brand extension into new segments, Ekonomika management inovace, Olomouc, Moravian Business College Olomouc, p. 21-32, 11 pages, ISSN: 1804-1299, n. 1, [Online], 2022
  11. J. Burešová, Marketingový výzkum, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 3, ISBN: 978-80-7494-594-6, 116 pages, [Online], 2022
  12. P. Rydvalová, J. Burešová, T. Semerádová, J. Šimanová, O. Ungerman, D. Vrbík, Nezávislá pilotní studie monitorovacích indikátorů kulturních a kreativních odvětví na Liberecku, Magistrát města Liberec, 92 pages, 2022
  13. J. Burešová, Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím, Praha, GRADA Publishing, 1, ISBN: 978-80-271-1680-5, 288 pages, [Online], 2022
  14. J. Burešová, Budování loajality zákazníků ke značkám oblečení na Facebooku, Brno, Masaryk University Press, 1, ISBN: 978-80-210-9123-8, 220 pages, [Online], 2019
  15. J. Burešová, Analýza internetových komunikačních nástrojů ubytovacích kapacit v České republice, Acta Academica Karviniensia, Karviná, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 1, p. 50-61, 12 pages, ISSN: 1212-415X, n. 3, [Online], 2018
  16. J. Burešová, Customers of Common Fashion Brands in the Czech Republic: Innovators and Opinion Leaders, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, Univerzita Pardubice, 1, p. 165-176, 12 pages, ISSN: 1211-555X, n. 42, [Online], 2018
  17. J. Burešová, Exploring Customer Loyalty to Fashion Brands on Facebook Fan Pages, E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technical University of Liberec, 1, p. 206-223, 18 pages, ISSN: 1212-3609, n. 1, [Online], 2018
  18. J. Burešová, Facebook jako komunikační nástroj k budování loajality zákazníka, Marketing a komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 1, p. 16-18, 3 pages, ISSN: 1211-5622, n. 1, [Online], 2018
  19. J. Novotová, Attributes that define the category of consumer fashion brand from customer`s point of view, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 1, p. 125-132, 8 pages, ISSN: 1804-7890, n. 1, [Online], 2017
  20. R. Vavrek, J. Novotová, Brand and its Impact in Analysis of Customer Decision-making Process using TOPSIS technique, International Journal of Applied Mathematics and Statistics, Roorkee, CESER Publications, 1, p. 1-18, 18 pages, ISSN: 0973-1377, n. 2, [Online], 2017
  21. J. Novotová, Ľ. Cinkánová, The Economic Benefit of Fans of Luxury Fashion Brand Pages on Facebook, Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference, Madrid, International Business Information Management Association, 1, ISBN: 978-0-9860419-9-0, p. 394-404, 11 pages, [Online], 2017
  22. J. Novotová, R. Vavrek, Využití metody vícekriteriálního rozhodování v rozhodovacím procesu zákazníka, Trendy v podnikání, Plzeň, Západočeská univerzita v Plzni, 1, p. 68-75, 8 pages, ISSN: 1805-0603, n. 1, [Online], 2017
  23. J. Novotová, Determining the Categories of Fashion by Price and Quality from a Consumer Point of View, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 1, p. 70-77, 8 pages, ISSN: 1804-7890, n. 2, [Online], 2016
  24. J. Novotová, Nástroje zpětné vazby a jejich používanost ubytovacími kapacitami v České republice, Acta Academica Karviniensia, Opava, Slezská univerzita v Opavě, 1, p. 83-94, 12 pages, ISSN: 1212-415X, n. 1, [Online], 2016
  25. J. Novotová, J. Simová, J. Vávrová, Online communication about accommodation facilities during the collection of customer feedback, Ekonomika a management, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 1, 15 pages, ISSN: 1802-8934, n. 3, [Online], 2016
  26. J. Novotová, Why people use facebook: Analysis of factors influencing users in the Czech Republic, Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference - Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, Seville, Spain, International Business Information Management Association (IBIMA), 1, ISBN: 978-0-9860419-8-3, p. 470-481, 12 pages, 2016
  27. J. Novotová, Ľ. Cinkánová, Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou, Sborník příspěvků z mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, Hradec Králové, Magnanimitas, 1, ISBN: 978-80-87952-12-2, p. 324-333, 10 pages, 2015
  28. J. Novotová, Facebook as a Tool of Technological and Non-Technological Marketing Innovation and Their practical Application on the Czech Market of Branded Goods, Sborník konference: Interdisciplinární mezinárodní věděcká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2015, Hradec Králové, Magnanimitas, 5, ISBN: 978-80-87952-10-8, p. neuvedeno, 10 pages, 2015
  29. J. Vávrová, J. Novotová, T. Semerádová, The Level of Implementation and the Effectiveness of Use of Internet Communication Tools in the Marketing Area by Accommodation Facilities in the North Bohemia Region, 2014
  30. T. Semerádová, J. Vávrová, J. Novotová, The use of online tools during the communication process with customer in the lodging industry: The case of Czech facilities in the North Bohemian region, 2014
  31. J. Vávrová, J. Novotová, T. Semerádová, Úroveň implementace a efektivnosti využívání internetových komunikačních nástrojů v oblasti marketingu ubytovacími zařízeními v severočeském kraji, 2014