Ing. Jitka Burešová, Ph.D.
e-mail: | |||
jitka.buresova_AT_SIGN_tul.cz | |||
Line | Position | Department | Office number |
+420 48535 2324 | Employee | Department of Marketing and Trade | H 06043 |
Publications
- J. Burešová, R. Vavrek, Incorporating new variables into a model of brand extension in fast fashion, Innovative Marketing, Hryhorii Skovoroda, LLC CPC Business Perspectives, p. 240-253, 14 pages, ISSN: 1814-2427, n. 2, [Online], 2024
- V. Beran, J. Burešová, Social Media Communication Theory and Research, Social Media Communication Theory and Research, GUC- Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 1, ISBN: 978-3-86367-072-6, 127 pages, [Online], 2024
- P. Švermová, M. Černík, P. Bardos, J. Burešová, M. Bałazińska, Survey on the socio-economic and environmental impact of Wetland+®, Journal of Environmental Engineering, Reston, American Society of Civil Engineers (ASCE), 12 pages, ISSN: 0733-9372, n. 8, [Online], 2024
- J. Burešová, J. Jursová, M. Prade, Děti školního věku a jejich vnímání online marketingové komunikace, [Online], 2023
- J. Burešová, Marketing Communication Targeting Children on Online Media, IDIMT-2023 New Challenges for ICT and Management 31st Interdisciplinary Information Management Talks, Praha, e Prague University of Economics and Business, ISBN: 978-3-99151-176-2, p. 255-263, 9 pages, [Online], 2023
- J. Burešová, O. Ungerman, J. Dědková, J. Jursová, J. Berki, M. Pospíšilová, Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku, Brno, Munipress, 1, ISBN: 978-80-280-0302-9, 383 pages, [Online], 2023
- V. Beran, J. Burešová, The Brand Identity of a Local Company in the Liberec Region, Hradec Economic Days 2023, Hradec Králové, University of Hradec Králové, ISBN: 978-80-7435-901-9, p. 53-62, 10 pages, ISSN: 2464-6067, [Online], 2023
- P. Švermová, J. Burešová, P. Bardos, Baseline survey on socio-economic impact for Wetland ®, Proceedings of IWA 17th International Conference on Wetland Systems for Water Pollution Control, Lyon, IWA, ISBN: 978-2-9585706-0-6, p. 87-90, 4 pages, 2022
- O. Ungerman, J. Burešová, Extending a Brand into Another Segment as a Means of Gaining a Competitive Advantage, Journal of Competitiveness, Zlín, Tomas Bata University in Zlín, p. 137-154, 17 pages, ISSN: 1804-171X, n. 4, [Online], 2022
- J. Burešová, O. Ungerman, Generation X and Y and their view on the brand extension into new segments, Ekonomika management inovace, Olomouc, Moravian Business College Olomouc, p. 21-32, 11 pages, ISSN: 1804-1299, n. 1, [Online], 2022
- J. Burešová, Marketingový výzkum, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 3, ISBN: 978-80-7494-594-6, 116 pages, [Online], 2022
- P. Rydvalová, J. Burešová, T. Semerádová, J. Šimanová, O. Ungerman, D. Vrbík, Nezávislá pilotní studie monitorovacích indikátorů kulturních a kreativních odvětví na Liberecku, Magistrát města Liberec, 92 pages, 2022
- J. Burešová, Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím, Praha, GRADA Publishing, 1, ISBN: 978-80-271-1680-5, 288 pages, [Online], 2022
- J. Burešová, Budování loajality zákazníků ke značkám oblečení na Facebooku, Brno, Masaryk University Press, 1, ISBN: 978-80-210-9123-8, 220 pages, [Online], 2019
- J. Burešová, Analýza internetových komunikačních nástrojů ubytovacích kapacit v České republice, Acta Academica Karviniensia, Karviná, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 1, p. 50-61, 12 pages, ISSN: 1212-415X, n. 3, [Online], 2018
- J. Burešová, Customers of Common Fashion Brands in the Czech Republic: Innovators and Opinion Leaders, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, Univerzita Pardubice, 1, p. 165-176, 12 pages, ISSN: 1211-555X, n. 42, [Online], 2018
- J. Burešová, Exploring Customer Loyalty to Fashion Brands on Facebook Fan Pages, E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technical University of Liberec, 1, p. 206-223, 18 pages, ISSN: 1212-3609, n. 1, [Online], 2018
- J. Burešová, Facebook jako komunikační nástroj k budování loajality zákazníka, Marketing a komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 1, p. 16-18, 3 pages, ISSN: 1211-5622, n. 1, [Online], 2018
- J. Novotová, Attributes that define the category of consumer fashion brand from customer`s point of view, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 1, p. 125-132, 8 pages, ISSN: 1804-7890, n. 1, [Online], 2017
- R. Vavrek, J. Novotová, Brand and its Impact in Analysis of Customer Decision-making Process using TOPSIS technique, International Journal of Applied Mathematics and Statistics, Roorkee, CESER Publications, 1, p. 1-18, 18 pages, ISSN: 0973-1377, n. 2, [Online], 2017
- J. Novotová, Ľ. Cinkánová, The Economic Benefit of Fans of Luxury Fashion Brand Pages on Facebook, Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference, Madrid, International Business Information Management Association, 1, ISBN: 978-0-9860419-9-0, p. 394-404, 11 pages, [Online], 2017
- J. Novotová, R. Vavrek, Využití metody vícekriteriálního rozhodování v rozhodovacím procesu zákazníka, Trendy v podnikání, Plzeň, Západočeská univerzita v Plzni, 1, p. 68-75, 8 pages, ISSN: 1805-0603, n. 1, [Online], 2017
- J. Novotová, Determining the Categories of Fashion by Price and Quality from a Consumer Point of View, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, MAGNANIMITAS, 1, p. 70-77, 8 pages, ISSN: 1804-7890, n. 2, [Online], 2016
- J. Novotová, Nástroje zpětné vazby a jejich používanost ubytovacími kapacitami v České republice, Acta Academica Karviniensia, Opava, Slezská univerzita v Opavě, 1, p. 83-94, 12 pages, ISSN: 1212-415X, n. 1, [Online], 2016
- J. Novotová, J. Simová, J. Vávrová, Online communication about accommodation facilities during the collection of customer feedback, Ekonomika a management, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 1, 15 pages, ISSN: 1802-8934, n. 3, [Online], 2016
- J. Novotová, Why people use facebook: Analysis of factors influencing users in the Czech Republic, Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference - Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, Seville, Spain, International Business Information Management Association (IBIMA), 1, ISBN: 978-0-9860419-8-3, p. 470-481, 12 pages, 2016
- J. Novotová, Ľ. Cinkánová, Analýza atributů luxusních módních značek v České republice, rozdíl mezi luxusní a prémiovou značkou, Sborník příspěvků z mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, Hradec Králové, Magnanimitas, 1, ISBN: 978-80-87952-12-2, p. 324-333, 10 pages, 2015
- J. Novotová, Facebook as a Tool of Technological and Non-Technological Marketing Innovation and Their practical Application on the Czech Market of Branded Goods, Sborník konference: Interdisciplinární mezinárodní věděcká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2015, Hradec Králové, Magnanimitas, 5, ISBN: 978-80-87952-10-8, p. neuvedeno, 10 pages, 2015
- J. Vávrová, J. Novotová, T. Semerádová, The Level of Implementation and the Effectiveness of Use of Internet Communication Tools in the Marketing Area by Accommodation Facilities in the North Bohemia Region, 2014
- T. Semerádová, J. Vávrová, J. Novotová, The use of online tools during the communication process with customer in the lodging industry: The case of Czech facilities in the North Bohemian region, 2014
- J. Vávrová, J. Novotová, T. Semerádová, Úroveň implementace a efektivnosti využívání internetových komunikačních nástrojů v oblasti marketingu ubytovacími zařízeními v severočeském kraji, 2014