T. Bendl, M. Marada, L. Krajňáková, Breaking down the complexity of geographical thinking: a European perspective, Geography, Taylor and Francis, p. 153-162, 10 pages, ISSN: 0000, n. 3, [Online], 2024
T. Bendl, L. Krajňáková, M. Marada, D. Řezníčková, Geographical thinking in geography education: a systematic review, International Research in Geographical and Environmental Education, Taylor and Francis, p. 1 - 27, 27 pages, ISSN: 1038-2046, n. 24.05.2024, [Online], 2024
J. Šmída, T. Hurt, V. Splavec, D. Vrbík, M. Prade, T. Bendl, D. Rubáš, Digitální kompetence (nejen) v geografickém vzdělávání, [Online], 2023
T. Bendl, M. Marada, L. Havelková, Preservice Geography Teachers’ Exposure to Problem Solving and Different Teaching Styles, Journal of Geography, Taylor and Francis, p. 66-76, 11 pages, ISSN: 0022-1341, n. 3, [Online], 2023
T. Bendl, Storytelling within Documentaries as a Tool for Teaching Climate Change Impacts, The Geography Teacher, Informa UK Limited, 5 pages, ISSN: 1933-8341, [Online], 2023
D. Rubáš, T. Matějček, T. Bendl, The Concept of Sense of Place in Environmental Education, Public recreation and landscape protection, Krtiny, Mendel University in Brno, ISBN: 978-80-7509-904-4, p. 286-289, 4 pages, ISSN: 2336-632X, [Online], 2023
T. Bendl, D. Rubáš, Za pět dvanáct: potřeba rekontextualizace v geografickém vzdělávání, Informace ČGS, 12 pages, ISSN: 1213-1075, n. 2, [Online], 2023
T. Bendl, M. Marada, L. Havelková, Rozvoj geografického myšlení na středních školách pohledem vysokoškolských studentů učitelství geografie: předběžné výsledky výzkumu, Česká a slovenská geografie: mezi národní tradicí a mezinárodní relevancí. Sborník abstraktů, 1 pages, [Online], 2022
T. Bendl, M. Marada, Kritické myšlení v geografickém vzdělávání: je geografické myšlení kritické?, Geografie, 21 pages, ISSN: 1212-0014, n. 126, [Online], 2021
T. Bendl, V. Bořil, J. Suchánek, Populismus, migrace a virtuální svět, Geografické rozhledy, 4 pages, ISSN: 1210-3004, n. 5, [Online], 2020