doc. PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.

doc. PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D. QR VCARD
LinePositionDepartmentOffice number
+420 48535 2314Head of DepartmentDepartment of Marketing and TradeH 06038

Publications

  1. O. Ungerman, J. Dědková, Consumer behavior in the model of the circular economy in the field of handling discarded items, PLoS One, San Francisco, PUBLIC LIBRARY SCIENCE, 21 pages, ISSN: 1932-6203, n. 3, [Online], 2025
  2. V. Beran, J. Dědková, Attitudes of manufacturers toward the value attributes of regional product brands, E a M: Ekonomie a Management, 15 pages, ISSN: 1212-3609, 2024
  3. P. Pelech, J. Dědková, How to Support P2P Business in the Sharing Economy: Understand Generational Differences in Customer Motivations in Driving Demand for Idle Assets, Ekonomska Misao i Praksa, Univ Dubrovnik, 18 pages, ISSN: 1330-1039, n. 1/2024, [Online], 2024
  4. P. Pelech, J. Dědková, Marketing setting up peer-to-peer electronic platforms to overcome generational barriers to participation in the sharing economy, Electronic Commerce Research, Springer Nature, 16 pages, ISSN: 1572-9362, [Online], 2024
  5. P. Pelech, J. Dědková, The Stranger Factor: How Familiarity Influences Sharing Behavior across Generations, Central European Business Review, Praha, Faculty of Business Administration at the Prague University of Economics and Business, p. 49-73, 25 pages, ISSN: 1805-4862, n. 3, [Online], 2024
  6. O. Ungerman, P. Gryszel, J. Dědková, Consumer Perception of the Circular Economy as the Most Visible Environmental Pillar of Corporate Social Responsibility, Journal of Landscape Ecology, Berlín, de Gruyter, p. 76-93, 18 pages, ISSN: 1805-4196, n. 3, [Online], 2023
  7. V. Beran, J. Dědková, Knowledge of the Regional Brand in Liberec Region: Case Study, Liberec Economic Forum 2023, Liberec, Technical University of Liberec, ISBN: 978-80-7494-672-1, p. 93-103, 11 pages, [Online], 2023
  8. J. Burešová, O. Ungerman, J. Dědková, J. Jursová, J. Berki, M. Pospíšilová, Online marketingová komunikace cílící na děti školního věku, Brno, Munipress, 1, ISBN: 978-80-280-0302-9, 383 pages, [Online], 2023
  9. J. Dědková, O. Ungerman, Service quality as support for the development of tourism in the Jizera mountains, CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM “Tourism in times of dynamic changes in the environment”,, Wroclaw, Wroclaw University of Economics and Business, ISBN: 978-83-67899-21-5, p. 22-33, 12 pages, [Online], 2023
  10. J. Dědková, O. Ungerman, Specifics of the communication mix applied on the Czech and German market by the selected company, časopis Trendy v podnikání, Plzeň, ZČU, p. 39-52, 14 pages, ISSN: 2788-0079, n. 2, [Online], 2023
  11. J. Dědková, P. Gryszel, Warunki życia Na Polsko-czeskim Pograniczu.przykład Euroregion Neisse-nisa-nysa, Ekonomiczne, zarządcze i społeczno-kultorowe wymiary relacji polsko-czeskich, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1, ISBN: 978-83-67400-67-1, p. 107-118, 12 pages, 2023
  12. R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT, E M Ekonomie a Management, Liberec, Technical University of Liberec, p. 118-133, 16 pages, ISSN: 1212-3609, n. 2, [Online], 2022
  13. R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, The Effect of Social Media Marketing on Customer Retention in Hotels, The XB-CON International Conference 2021, ISBN: 978-3-86367-067-2, 10 pages, 2022
  14. L. Červová, B. Brandová, J. Dědková, J. Vávrová, A. Skibińska, Výzvy gastronomie v polsko-českém příhraničí/Wyzwania gastronomii na polsko-czeskim pograniczu, Liberec, Venkovský prostor, o.p.s., 1, ISBN: 978-80-903897-8-6, 197 pages, 2022
  15. R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, J. Holendová, Application of Social Media from Hotel Point of View: How to Retain Customers?, 5th International Conference on Human Resource Management, Social, Culture & Social Works, Barcelona, European Social Science foundation, 15 pages, 2021
  16. O. Ungerman, J. Dědková, Current Implementation of the Circular Economy in Enterprises in the Czech Republic, Review of Economic Perspectives, WARSAW, Sciendo, p. 189-213, 25 pages, ISSN: 1213-2446, n. 2, [Online], 2021
  17. J. Dědková, O. Ungerman, Environmental Activities of Consumersas Part of a Circular Economy, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2021, ISBN: 978-3-86367-02, 14 pages, 2021
  18. L. Červová, O. Ungerman, J. Dědková, Strategie rozvoje Turistického regionu Jizerské hory, 41 pages, [Online], 2021
  19. J. Dědková, O. Ungerman, Analysis of tourism services in the Czech-Polish part of the Euroregion Neisse, Trendy v podnikání, Plzeň, University of West Bohemia, p. 21-30, 10 pages, ISSN: 1805-0603, n. 1, [Online], 2020
  20. L. Červová, J. Dědková, O. Ungerman, Analýza a návrh strategie rozvoje cestovního ruchu v Libereckém kraji - analytická část, 36 pages, 2020
  21. J. Dědková, Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti, Liberec, Technická univerzita v Liberci, ISBN: 978-80-7494-522-9, 223 pages, 2020
  22. S. Myslivcová, O. Ungerman, J. Dědková, The current perception of personnel marketing, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, University of Pardubice, p. 161-173, 13 pages, ISSN: 1211-555X, n. 45, [Online], 2020
  23. J. Dědková, O. Ungerman, Film-Induced Tourism as a Support of a Tourist Region’s Competitive Ability, Conference Proceedings from International Scientific Conference “The Poprad Economic and Management Forum 2019: Current trends and challenges in businesses management”, 17th–18thOctober 2019, Poprad, Slovak Republic, Ružomberok, VERBUM,Catholic University in Ružomberok, ISBN: 978-80-561-0671-6, p. 393-404, 12 pages, [Online], 2019
  24. O. Ungerman, J. Dědková, Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises, Applied Sciences, Basel Switzerland, MDPI AG, 1, 21 pages, ISSN: 2076-3417, n. 18, [Online], 2019
  25. O. Ungerman, J. Dědková, Model of the circular economy and its application in business practice, Environment, Development and Sustainability, Netherlands, Springer Science and Business Media LLC, 1, p. 3407-3432, 26 pages, ISSN: 1573-2975, n. 4, [Online], 2019
  26. S. Myslivcová, J. Dědková, O. Ungerman, The Current Perception of Personnel Marketing, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, University of Pardubice, 1, p. 161-173, 13 pages, ISSN: 1211-555X, n. 45, [Online], 2019
  27. O. Ungerman, J. Dědková, Consumer perception of the impact of innovative marketing resulting from implementation of Industry 4.0, International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing – ISCOBEMM 2018, Česká republika, MASARYKOVA UNIV, ZEROTINOVO NAM 617-9, BRNO 601 77, CZECH REPUBLIC, ISBN: 978-80-210-9164-1, p. 225-231, 7 pages, [Online], 2018
  28. O. Ungerman, J. Dědková, Innovation in Marketing and How it is Perceived by Customers, 31st IBIMA Conference, Italy, 1, ISBN: 978-0-9998551-0-2, p. 2473-2480, 8 pages, [Online], 2018
  29. O. Ungerman, J. Dědková, K. Gurinová, The Impact of Marketing Innovation on the Competitiveness of Enterprises in the Context of Industry 4.0, Journal of Competitiveness, Zlín, Tomas Bata University in Zlin, 1, p. 132-148, 17 pages, ISSN: 1804-171X, n. 2, [Online], 2018
  30. O. Ungerman, J. Dědková, Innovative Marketing in the Context of Industrie 4.0, Liberec Economic Forum 2017, Liberec, Technical University of Liberec, ISBN: 978-80-7494-349-2, p. 162-170, 9 pages, 2017
  31. J. Dědková, Regionální produkty jako konkurenční výhoda turistického regionu, Gastronomie a cestovní ruch, Opava, Slezská univerzita v Opavě, 1, ISBN: 978-80-7510-240-9, p. 26-36, 11 pages, 2017
  32. J. Dědková, Strategický marketing pro kombinovanou formu studia, Liberec, 1, ISBN: 978-80-7494-353-9, 147 pages, 2017
  33. J. Dědková, The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2017, Chemnitz, ISBN: 978-3-86367-051-1, p. 31-38, 8 pages, 2017
  34. J. Dědková, O. Ungerman, Tourism in the Czech-Polish Border Area of Euroregion Nisa, The Poprad Economic and Management Forum 2017, 1, ISBN: 978-80-561-0519-1, p. 230-241, 12 pages, 2017
  35. Z. Potužáková, J. Demel, J. Dědková, Š. Hyblerová, J. Mačí, R. Čuhlová, Podnik v mezinárodním prostředí, Liberec, TUL, 1, ISBN: 978-80-7494-311-9, 160 pages, 2016
  36. J. Dědková, The Internationalisation of a German Company on the Czech marketing in the Czech-German Border Region, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015, Chemnitz, Verlag der GUC, 1, ISBN: 978-3-86367-038-2, p. 25-32, 8 pages, 2015
  37. K. Blažková, J. Dědková, The Competitive Environment Among Companies in the Czech Part of Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technická univerzita Liberec, 1, p. 86-99, 14 pages, ISSN: 1212-3609, n. 3, 2014
  38. J. Dědková, The Importance of Regional Products in Promoting Tourism in the Czech Republic, Political sciences law,finance, economics and tourism, Sofia, SGEMInternational Multidisciplinary scientific conferences on social sciences and arts, 1, ISBN: 978-619-7105-27-8, p. 645-652, 8 pages, ISSN: 2367-5659, 2014
  39. J. Dědková, K. Blažková, The Strategy Involved in Placing a Czech Product on the German Market, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2014, Chemnitz, Verlag der GUC, 1, ISBN: 978-3-86367-029-0, p. 25-34, 10 pages, 2014
  40. J. Dědková, I. Honzáková, Sakrální stavby jako zdroj konkurenceschopnosti cestovního ruchu Libereckého kraje - oblast Semilsko a Českolipsko, 2013
  41. J. Dědková, D. Skrbková, Significant Competitiveness Factors of Companies in the Czech Part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, Proceedings of the 8th Europen conference on Innovation and Enterpreneurship, Bruxelles, Hogeschool- Universiteit Brussel, 1, ISBN: 978-1-909507-62-3, p. 212-220, 9 pages, 2013
  42. M. Folprecht, J. Dědková, The Competitiveness and Competitive Strategies of Companies in the Czech Part of Euroregion Nisa, 2013
  43. J. Dědková, I. Honzáková, Cestovní ruch seniorů v ČR, 2012
  44. J. Dědková, I. Honzáková, Partial Findings from a Research Project Studying Tourism of Senior Citizens, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 64-71, 8 pages, ISSN: 1803-9782, n. 3, 2012
  45. J. Dědková, Trademarks for Quality, for Origin And Their Significance for Customers on the Czech - German Borderland, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 34;41, ISSN: 1803-9782, n. 2, 2012
  46. I. Honzáková, J. Dědková, Základy marketingu pro kombinované studium, 2012
  47. S. Myslivcová, I. Honzáková, J. Dědková, Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 37;45, ISSN: 1803-9782, n. 3, 2011
  48. J. Dědková, S. Myslivcová, I. Honzáková, CRM in Theory and in Praktice, New trends of business management in theory and practice in crossborder comparison, Chemnitz, Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H, 1, ISBN: 978-3-86367-007-8, p. 27;35, 2011
  49. I. Honzáková, S. Myslivcová, J. Dědková, Nákupní chování zákazníků mobilních telefonátů, 2011
  50. J. Dědková, Spotřebitelské chování pro kombinované studium, 2011
  51. J. Dědková, I. Honzáková, Analýza chování zákazníků v česko-německé části Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa, Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, České Budějovice, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 1, p. 13;20, ISSN: 1212-3285, n. 4, 2010
  52. J. Dědková, I. Honzáková, S. Myslivcová, P. Branda, K. Kahl, Analýza nákupního chování v česko-německé části Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, ISBN: 9788073725938, 2010
  53. J. Dědková, Ekoznačka jako hodnota pro zákazníka, 2010
  54. J. Dědková, The meaning of colours in marketing, 2010
  55. J. Dědková, Postoj spotřebitelů k obalům a jejich recyklaci, 2009
  56. P. Strnad, J. Dědková, Strategický marketing, 2009
  57. J. Dědková, The meaning of cover in the Knowledge Society, 2009
  58. J. Dědková, I. Honzáková, Základy marketingu, 2009