doc. PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.

Line | Position | Department | Office number |
+420 48535 2314 | Head of Department | Department of Marketing and Trade | H06038 |
Publications
- R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, DO SERVICE QUALITY AND SOCIAL MEDIA MARKETING IMPROVE CUSTOMER RETENTION IN HOTELS? TESTING THE MEDIATION EFFECT, E M Ekonomie a Management, Liberec, Technical University of Liberec, p. 118-133, 16 pages, ISSN: 1212-3609, n. 2, [Online], 2022
- R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, THE EFFECT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ON CUSTOMER RETENTION IN HOTELS, The XB-CON International Conference 2021, 10 pages, 2022
- L. Červová, B. Brandová, J. Dědková, J. Vávrová, A. Skibińska, Výzvy gastronomie v polsko-českém příhraničí/Wyzwania gastronomii na polsko-czeskim pograniczu, Liberec, Venkovský prostor, o.p.s., 1, ISBN: 978-80-903897-8-6, 197 pages, 2022
- R. Cheraghalizadeh, J. Dědková, J. Holendová, Application of Social Media from Hotel Point of View: How to Retain Customers?, 5th International Conference on Human Resource Management, Social, Culture & Social Works, Barcelona, European Social Science foundation, 15 pages, 2021
- O. Ungerman, J. Dědková, Current Implementation of the Circular Economy in Enterprises in the Czech Republic, Review of Economic Perspectives, WARSAW, Sciendo, p. 189-213, 25 pages, ISSN: 1213-2446, n. 2, [Online], 2021
- J. Dědková, O. Ungerman, Environmental Activities of Consumersas part of a Circular Economy, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2021, ISBN: 978-3-86367-02, 14 pages, 2021
- L. Červová, O. Ungerman, J. Dědková, Strategie rozvoje Turistického regionu Jizerské hory, 41 pages, [Online], 2021
- J. Dědková, O. Ungerman, Analysis of tourism services in the Czech-Polish part of the Euroregion Neisse, Trendy v podnikání, Plzeň, University of West Bohemia, p. 21-30, 10 pages, ISSN: 1805-0603, n. 1, [Online], 2020
- L. Červová, J. Dědková, O. Ungerman, Analýza a návrh strategie rozvoje cestovního ruchu v Libereckém kraji - analytická část, 36 pages, 2020
- J. Dědková, Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti, Liberec, Technická univerzita v Liberci, ISBN: 978-80-7494-522-9, 223 pages, 2020
- S. Myslivcová, O. Ungerman, J. Dědková, The current perception of personnel marketing, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, University of Pardubice, p. 161-173, 13 pages, ISSN: 1211-555X, n. 45, [Online], 2020
- J. Dědková, O. Ungerman, Film-Induced Tourism as a Support of a Tourist Region’s Competitive Ability, Conference Proceedings from International Scientific Conference “The Poprad Economic and Management Forum 2019: Current trends and challenges in businesses management”, 17th–18thOctober 2019, Poprad, Slovak Republic, Ružomberok, VERBUM,Catholic University in Ružomberok, ISBN: 978-80-561-0671-6, p. 393-404, 12 pages, [Online], 2019
- O. Ungerman, J. Dědková, Marketing Innovations in Industry 4.0 and Their Impacts on Current Enterprises, Applied Sciences, Basel Switzerland, MDPI AG, 1, 21 pages, ISSN: 2076-3417, n. 18, [Online], 2019
- O. Ungerman, J. Dědková, Model of the circular economy and its application in business practice, Environment, Development and Sustainability, Netherlands, Springer Science and Business Media LLC, 1, p. 3407-3432, 26 pages, ISSN: 1573-2975, n. 4, [Online], 2019
- S. Myslivcová, J. Dědková, O. Ungerman, The Current Perception of Personnel Marketing, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration, Pardubice, University of Pardubice, 1, p. 161-173, 13 pages, ISSN: 1211-555X, n. 45, [Online], 2019
- O. Ungerman, J. Dědková, Consumer perception of the impact of innovative marketing resulting from implementation of Industry 4.0, International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing – ISCOBEMM 2018, Česká republika, MASARYKOVA UNIV, ZEROTINOVO NAM 617-9, BRNO 601 77, CZECH REPUBLIC, ISBN: 978-80-210-9164-1, p. 225-231, 7 pages, [Online], 2018
- O. Ungerman, J. Dědková, Innovation in Marketing and How it is Perceived by Customers, 31st IBIMA Conference, Italy, 1, ISBN: 978-0-9998551-0-2, p. 2473-2480, 8 pages, [Online], 2018
- O. Ungerman, J. Dědková, K. Gurinová, The Impact of Marketing Innovation on the Competitiveness of Enterprises in the Context of Industry 4.0, Journal of Competitiveness, Zlín, Tomas Bata University in Zlin, 1, p. 132-148, 17 pages, ISSN: 1804-171X, n. 2, [Online], 2018
- O. Ungerman, J. Dědková, Innovative Marketing in the Context of Industrie 4.0, Liberec Economic Forum 2017, Liberec, Technical University of Liberec, ISBN: 978-80-7494-349-2, p. 162-170, 9 pages, 2017
- J. Dědková, Regionální produkty jako konkurenční výhoda turistického regionu, Gastronomie a cestovní ruch, Opava, Slezská univerzita v Opavě, 1, ISBN: 978-80-7510-240-9, p. 26-36, 11 pages, 2017
- J. Dědková, Strategický marketing pro kombinovanou formu studia, Liberec, 1, ISBN: 978-80-7494-353-9, 147 pages, 2017
- J. Dědková, The use of green marketing as a corporate competitive advantage in a Czech-German comparison, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2017, Chemnitz, ISBN: 978-3-86367-051-1, p. 31-38, 8 pages, 2017
- J. Dědková, O. Ungerman, Tourism in the Czech-Polish Border Area of Euroregion Nisa, The Poprad Economic and Management Forum 2017, 1, ISBN: 978-80-561-0519-1, p. 230-241, 12 pages, 2017
- Z. Potužáková, J. Demel, J. Dědková, Š. Hyblerová, J. Mačí, R. Čuhlová, Podnik v mezinárodním prostředí, Liberec, TUL, 1, ISBN: 978-80-7494-311-9, 160 pages, 2016
- J. Dědková, The Internationalisation of a German Company on the Czech marketing in the Czech-German Border Region, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015, Chemnitz, Verlag der GUC, 1, ISBN: 978-3-86367-038-2, p. 25-32, 8 pages, 2015
- K. Blažková, J. Dědková, The Competitive Environment Among Companies in the Czech Part of Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technická univerzita Liberec, 1, p. 86-99, 14 pages, ISSN: 1212-3609, n. 3, 2014
- J. Dědková, The Importance of Regional Products in Promoting Tourism in the Czech Republic, Political sciences law,finance, economics and tourism, Sofia, SGEMInternational Multidisciplinary scientific conferences on social sciences and arts, 1, ISBN: 978-619-7105-27-8, p. 645-652, 8 pages, ISSN: 2367-5659, 2014
- J. Dědková, K. Blažková, The Strategy Involved in Placing a Czech Product on the German Market, Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2014, Chemnitz, Verlag der GUC, 1, ISBN: 978-3-86367-029-0, p. 25-34, 10 pages, 2014
- J. Dědková, I. Honzáková, Sakrální stavby jako zdroj konkurenceschopnosti cestovního ruchu Libereckého kraje - oblast Semilsko a Českolipsko, 2013
- J. Dědková, D. Skrbková, Significant Competitiveness Factors of Companies in the Czech Part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, Proceedings of the 8th Europen conference on Innovation and Enterpreneurship, Bruxelles, Hogeschool- Universiteit Brussel, 1, ISBN: 978-1-909507-62-3, p. 212-220, 9 pages, 2013
- M. Folprecht, J. Dědková, The Competitiveness and Competitive Strategies of Companies in the Czech Part of Euroregion Nisa, 2013
- J. Dědková, I. Honzáková, Cestovní ruch seniorů v ČR, 2012
- J. Dědková, I. Honzáková, Partial Findings from a Research Project Studying Tourism of Senior Citizens, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 64-71, 8 pages, ISSN: 1803-9782, n. 3, 2012
- J. Dědková, Trademarks for Quality, for Origin And Their Significance for Customers on the Czech - German Borderland, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 34;41, ISSN: 1803-9782, n. 2, 2012
- I. Honzáková, J. Dědková, Základy marketingu pro kombinované studium, 2012
- S. Myslivcová, I. Honzáková, J. Dědková, Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa, ACC Journal, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, p. 37;45, ISSN: 1803-9782, n. 3, 2011
- J. Dědková, S. Myslivcová, I. Honzáková, CRM in Theory and in Praktice, New trends of business management in theory and practice in crossborder comparison, Chemnitz, Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H, 1, ISBN: 978-3-86367-007-8, p. 27;35, 2011
- I. Honzáková, S. Myslivcová, J. Dědková, Nákupní chování zákazníků mobilních telefonátů, 2011
- J. Dědková, Spotřebitelské chování pro kombinované studium, 2011
- J. Dědková, I. Honzáková, Analýza chování zákazníků v česko-německé části Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa, Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, České Budějovice, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 1, p. 13;20, ISSN: 1212-3285, n. 4, 2010
- J. Dědková, I. Honzáková, S. Myslivcová, P. Branda, K. Kahl, Analýza nákupního chování v česko-německé části Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 1, ISBN: 9788073725938, 2010
- J. Dědková, Ekoznačka jako hodnota pro zákazníka, 2010
- J. Dědková, The meaning of colours in marketing, 2010
- J. Dědková, Postoj spotřebitelů k obalům a jejich recyklaci, 2009
- P. Strnad, J. Dědková, Strategický marketing, 2009
- J. Dědková, The meaning of cover in the Knowledge Society, 2009
- J. Dědková, I. Honzáková, Základy marketingu, 2009